Wednesday, December 20, 2006

Ayah & Ibu

masa aku pegi kursus bitara kat PD.. pada hari ke-3, selasa tu, 5 Disember 2006.. sebelum keluar lunch.. facilitator kami, encik sulaiman sarkawi suruh kami pegang tgn beramai2 & nyanyi lagu ni.. tapi aku x boleh nyanyi.. dengar muzik permulaan je airmata aku berderai2.. untuk kwn2 yg baca blog ni.. hayatilah lirik lagu ni.. hargailah ayah & ibu korang.. sayangilah mereka.. bila mereka dah x de lg di dunia ini.. barulah kita sedar.. banyak jasa & kasih sayang mereka yang x mampu & belum kita balas..

Ayah dan Ibu - Sudirman

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapat melihat bulan dan matahari
Ahai..

Yang dikurniakan dari Illahi
Ahai..
Ayah dan ibulah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

ada satu lagi lagu yg aku x boleh dengar.. tp liriknya menginsafkan kita semua.. baru2 ni aku terdengar lagu ni kat radio era.. tak tertahan2 airmata aku.. teresak2 aku menangis sorang.. semoga emak ampunkan dosa2 aku terhadapnya..

Untuk Mu Ibu - Exists

Oh ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Diibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Ku buktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Ku curahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Ku renungkan kalimah yg diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih-kekasih Mu
Oh Ibu kau kasih sejati
Ku taburkan doa untukmu ibu

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu ibu
Kini aku hilang tempat mengadu

Saat ini kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu
Ibu....

No comments: