Monday, September 3, 2007

Menu Hari Ahad, 2/9/07


cencaru belah belakang..

sup tulang kerbau..

telur dadar suamiku..

makan timeeeeeeeee....

fuhhh hari ahad bz betul.. dari pagi aku x kuar dr dapur.. pepagi tu buat bfast simple je.. cucur udang.. pastu kemas2 umah.. then mula buat kek pulak.. masa tgh bakar kek.. kul 10.30 abg balik dr pasar.. terus kelam kabut aku siang ikan udang ayam segala.. abg pulak dah keluar sambil pesan menu utk dimasak.. sup tulang kerbau, cencaru belah belakang & sayur.. sambil2 tu dok terjengah2 tgk kek kat dlm oven.. kang hangus plak kek aku kan..

nasib baik dr malam tu hujan.. so x le panas kat dapur tu.. kalau tak.. mcm x de beza je suhu kat dapur dgn kat dlm oven.. kul 2 baru siap masak.. pastu kul 4 start buat piza smpai kul 8 baru siap.. uwaaa mcm nak patah kaki ni.. nasib baik buat berdua ngan hb.. kul 8 naik atas, mandi, solat & iron baju.. iron baju abg utk seminggu ni dek non.. bukan selai dua.. kul 9 lebih turun balik.. lepaking depan tv jap..

ni konon2 nak diet la x nak mkn malam.. sekali tu abg offer nak buat telur dadar.. wehhh bukan selalu ada org offer mcm ni.. setahun tak sekali.. rezeki jgn ditolak... so hancus la diet aku mlm tadi.. hmmm jahat tul laki aku ni tau.. bini nak kuruskan badan, dia pulak dok goda2 suh makan...

lebih kurang kul 10, buat topping untuk kek pulak.. nak dekat kul 12 baru siap.. hmmm tu le aktiviti aku hari ahad haritu.. pagi tadi kul 6.35 dr ipoh.. lambat smpai opis.. boss jangan marah aaaaaa.... monday bluessss....


No comments: