Tuesday, March 4, 2008

Kek Batik

lebihan biskut marie buat chiskek tu.. aku buat kek batik plak hari ahad lepas.. memula tanya resepi kat my friend, liza.. tp resepi dia guna milo.. so aku cari plak resepi lain yg guna serbuk koko sbb malas nak gi kedai semata2 nak beli milo.. resepinya...

Kek Batik (credit to Maklang cari.com)

400 gram biskut marie - biskut aku x smpai 400 gm pun
4 biji telur - aku guna 2 biji
1 1/2 cwn gula - aku letak 3/4 cwn.. pun rasa manis gak
1 buku butter - aku guna 1/2 buku je
3/4 cwn serbuk koko
1/2 cwn air - aku kurangkan air sikit

Cara-Cara:-
1. Pecahkan telur dan masukkan gula. Kacau hingga kembang.
2. Masukkan butter dan kacau lagi.
3. Masukkan serbuk koko dan tambah air. Kacau lagi.
4. Letak atas dapur dan kacau selalu.
5. Last sekali, masukkan biskut dan biar sampai kembang. Kacau sebati.
6. Masukkan ke dlm bekas & tekan2 sikit. Sejukkan dlm fridge.

No comments: