Monday, March 10, 2008

Pilihanraya Umum Ke-12

dah tau keputusan pilihanraya kan.. terkejut tak kali ni pembangkang byk menang.. hehe.. x reti la aku nak review psl pilihanraya ni.. sbb aku x minat politik... sekadar amek tau gitu2 je la.. tp yg pasti negeri kelahiran hb aku dah ditawan oleh pembangkang dan sekarang depa ada MB yg baru iaitu Ir. Nazir Jamaluddin drp pasti PAS...

dan negeri kelahiran aku iaitu johor pun hampir2 tumbang.. kalau pilihanraya tahun 2004 cuma 1 kerusi iaitu DUN senggarang je yg terlepas ke tangan PAS.. tu pun sbb kesilapan teknikal ntah calon DUN mana yg x berapa pandai nak isi borang pencalonan.. kali ni 6 kerusi DUN dan 1 parlimen terlepas ke BA (Barisan Alternatif).. amek ko...

semua penyokong BN jangan la melatah.. kita tgk benda ni dari sudut positifnya.. kerajaan BN mestilah buat check & balance... depa ingat sume yg depa buat tu betul selama ni.. dah jadi mcm ni baru depa tersedar.. tu la.. dok la sebok nak tawan kelantan & trengganu tu.. lupa plak nasib negeri2 yang lain.. over konfiden nih..

ok la.. kita tgk apa depa nak buat dlm masa 5 thn ni.. kalau buat x betol.. pilihanraya yg akan dtg jangan le pangkah lagi..

ekceli bukan nak citer sgt psl pilihanraya tu.. saja je nak tepek gambo balik kg haritu.. perang poster kat pekan parit raja.. meriah gitu.. baru la rasa patriotik sket..

pusat mengundi kat sekolah aku masa darjah 1-6 dulu..
nostalgia betul...

dah lepas memangkah..


No comments: